onsdag 18 augusti 2010

Motiverande kommentar

Jag sitter på jobbet och har lunchrast. Passade på att logga in på bloggen och såg att jag hade fått en fin kommentar av en MizzMadden:

Ja tycker att det är starkt av dig. Jag själv dricker Herbalife. Det går sådär. Är inte lätt att hålla sig till bara det under dagen, när gubben köper hem godis hela tiden. Jag känner att jag får dåligt med stöd. Väger nu över 100, vilket alltid varit min mardrömm. Men som sagt, du är stark, och jag peppas av det. tack, och ha det bäst.

Jag tackar så hemskt mycket för denna underbara kommentar! Att jag lyckas peppa någon annan känns inte bara fantastiskt kul utan motiverar även mig ännu mer! Tack!

Nej det är ingen enkel sak att byta ut alla måltider till soppor/shakes. Jag saknar tuggummi som f*n eftersom jag inte får tugga någonting, och det känns mycket ovant. Förhoppningsvis blir det lättare snart.

Jag har själv en sambo som är väldigt glad i godis och chips. Självklart kan jag inte förbjuda honom att äta det han vill. (Nog för att även han skulle må bra av att dra ner på onyttigheterna...) Men jag har bett honom att inte "skylta med det". Han lägger undan det på sådana ställen där jag knappt ser det och försöker äta det när jag inte är hemma (eller han inte är hemma) eller när jag gått och lagt mig t.ex. Han anstränger sig faktiskt för min skull och påpekar även att han tycker jag är duktig och att han vet jag kommer klara detta osv. Det känns såklart jätteskönt att höra och att veta att jag har hans stöd. Ett tips är att be om hjälp. Säg till din sambo att du skulle uppskatta det väldigt mycket om han t.ex. inte satt och åt godiset när du sitter bredvid i soffan. Eller gå in i ett annat rum eller ut och ta en promenad om det blir för jobbigt när han äter. Han kan ju inte läsa dina tankar, men du kan inte heller förbjuda honom. Lycka till! Vill du så kan du! :)

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du ska göra en förändring. :) Hoppas att det går jättebra för dig.

    SvaraRadera
  2. Krom kan hjälpa dig också. Kolla upp det, t ex på hälsokosten. Bra mot stirrigt blodsocker.

    SvaraRadera