onsdag 18 augusti 2010

Dag 3

Idag har varit den jobbigaste dagen hittills. Även om jag inte har varit särskilt hungrig har jag varit sugen på mat. Inte godis eller något sådant, ingen speciell mat heller, bara mat! Hoppas det är över till imorgon.

I boken jag har fått står det att under dag tre håller glykogendepårna på att tömmas. De väger ungefär ½ kg och binder ca tre gånger sin egen vikt i vätska som nu lämnar kroppen. Därför kan man gå ner ganska mycket i vikt under de första dagarna. Jag har dock inte vägt mig än och tänker vänta till söndag eller måndag så får vi se då. Det står även att detta är oftast det tuffaste dygnet, (jo tack!). Jag ska tänka på att jag mår bättre så fort glykogendepåerna är tömda och kroppen börjar ta av fettet. Håll ut!

Annars har dagen gått ganska snabbt tycker jag. Jag har ju iofs jobbat och ska jobba imorgon med. Är ledig på fredag och jobbar helgen. Har bara sju arbetspass kvar nu innan skolan börjar. Det känns rätt skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar