torsdag 5 mars 2015

Förskoleplats - check!

Dagarna fortsätter rulla på i en rasande fart och jag får inte riktigt tid till att skriva ihop ett inlägg här. Eller jag tar mig inte tid till det. Jag prioriterar helt enkelt annat. Tråkigt kanske, men det är så det ser ut just nu.

Snart är helgen här igen. På lördag kör vi till Växjö över dagen och firar moster Susanne som fyller år imorgon. Men vi kommer köra hem igen på kvällen då vi har babysim på söndagar och Andreas har lovat hjälpa Tobbe med något. Det kommer i alla fall bli en trevlig dag som jag ser fram emot!

Annars då? Veckan har varit ganska lugn. Vi fixar och donar här i vårt nya hem. Fortfarande en del kvar att göra, men det börjar i alla fall se hyfsat ut nu. Allt "småpiff" får komma med tiden. Jag har liksom ingen lust att bara stänga inne mig (oss) hela dagarna här och greja. Nej vi måste ju få komma ut och träffa folk och se solen också. När den väl visar sig. En ny soffa är dock högt prioriterat just nu! I nästa vecka ska vi ge oss ut och bestämma oss för vilken.

I måndags fick vi besked om att vi fått förskoleplats på den förskolan vi hade önskat. Det kändes skönt! Så om två månader börjar vår lilla tjej på förskolan. Jag har faktiskt lite blandade känslor kring detta. Hade jag fått önska hade jag hellre sett att hon börjar i augusti, men det funkar inte riktigt för oss. Och om jag inte fått ett jobb till maj så kommer hon ändå bara gå 15 timmer i veckan. Sen när Andreas har semester (troligtvis i mitten av juli till mitten av augusti) kommer hon ju såklart också vara ledig. Det känns som det kommer bli ett stort steg att ta i maj när hon ska börja. Ett större steg än vad jag egentligen är villig att ta. Men jag är övertygad om att det kommer bli bra och att vi trots allt gör det som är bäst för vår familj.


1 kommentar:

  1. Åhh det kommer blir jättebra!Det är jag säker på!
    Ellen kommer stortrivas på hennes förskola!

    Det blir liksom ett nytt kliv till ert "nya" liv! :)
    Du och Ellen får förresten gärna komma förbi på söndag, Är inte hemma på förmiddagen, men kommer senare.
    Puss&kram fina vän!

    SvaraRadera