måndag 26 maj 2014

Helgen och min första mors dag ♥

Vi har haft en toppenhelg i det fantastiska sommarvädret! I fredags var jag och Ellen hos Sandra och Emilia hela dagen. Vi satt i solen på altanen och åt pannkakor och piggelin. När barnen sovit en stund lekte vi och övade vi på barnvisor tillsammans

I lördags tog vi en premiärtur på stan med Ellen. Hon skötte sig jättebra och sov gott i vagnen. När vi tog en fikapaus vaknade hon och ville upp en stund, sitta i knäet och titta. Vi var på jakt efter sommarkläder till henne och vi hittade en massa fint. Jag skulle lätt kunna lägga en förmögenhet på barnkläder! Det är ju så roligt!

På kvällen hade vi bjudit hem Sandra, Chrille och Emilia. Andreas lagade jättegod mat till oss och vi hade en mycket trevlig kväll! Det kändes så bra att kunna vara lite social och umgås en kväll med vänner även som småbarnsförälder. Vi har ju mest varit för oss själva under vår första månad med Ellen, (förutom besök hos farmor, mormor och morfar såklart).

 

Igår var det ju min allra första mors dag. Jag fick en skön sovmorgon och vaknade sedan upp till ett dukat frukostbord med nybakad baguette, flera olika sorters pålägg och både honungs- och vattenmelon. Så somrigt och gott! På min tallrik låg även ett litet paket innehållande berlocken nedan, från Thomas Sabo. Jag blev jätteglad över att jag nu även ha något som symboliserar Ellen i mitt fina armband ♥

0820-007-9_2750

På eftermiddagen körde vi mot Höganäs där både mormor och morfar, farmor och faster bor. Vi började hos farmor där vi fikade en massa gott och hade en mysig stund. På kvällen åt vi grillad lax och en god efterrätt med jordgubbar hos mormor och morfar. Ellen fick även två fina sommarbodys, en söt kofta och en dregglis. Tack mormor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar