onsdag 9 oktober 2013

Mittiveckandagen

Onsdagen är här och det känns skönt att halva (arbets)veckan är över. Imorgon fyller Andreas år, men han jobbar sent både ikväll och imorgon, så vi träffas inte förrän på fredagkväll. Vi ska i alla fall ha födelsedagsfika för honom på söndag med våra familjer. Jag har bestämt mig för att prova göra en regnbågstårta. Jag gjorde klart tårtbottnarna igår, så det är bara att göra fyllningen och "bygga" ihop den på söndag. Det ska bli spännande att se hur den blir. Det är ju första gången så jag förväntar mig ingen skönhet direkt...

Förra veckan fick vi nya tapeter i vardagsrummet. Äntligen! Det var över tre månader sen vi beställde det så det var verkligen på tiden. Vi blev mycket nöjda och han gjorde ett noggrant och bra jobb! När vi fixat klart i lägenheten ska jag passa på och ta lite foton och visa hur vi bor nuförtiden. Vi flyttade i juli men jag blev ju gravid ganska snabbt efter och har inte haft mycket ork och lust över till att fixa och dona, inte förrän nu. Så nu vill vi se till att få allt klart och mysigt innan bebis anländer! :)

Tänk att en sån här liten skrutt ligger i min mage. Ungefär lika stor som en halv banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar