fredag 2 november 2012

November

Ja nu är det en ny månad igen. Ny månad, nya tag! Halloween i onsdags och Allhelgonahelgen i helgen. Imorgon är vi några som ska träffas hemma hos Björn och Johanna och ha en mysig (och läskig) Halloweenfilmkväll. Vi ska äta tillsammans och sedan titta på skräckfilm i deras källare där dom har "en “hemmabio”. Andreas blev tyvärr tvungen att hoppa in jobba då en av kockarna som egentligen skulle jobbat har blivit sjukskriven. Väldigt tråkigt då vi har sett fram emot detta!

Min vecka har faktiskt varit ganska händelserik. I tisdags kväll kom mamma och pappa hem från Teneriffa så nu är vi inte Ladyvakter längre. Det var mycket mysigt att ha henne här men det är ju ganska mycket jobb och mycket att tänka på/planera när man har hund så det är ändå skönt att kunna lämna tillbaka henne igen efter en vecka.

I tisdags var jag och Sandra och åt lunch på Linneaträdgården. Det var mycket gott och mysigt! Sedan körde vi till Ikea och jag passade på att bunkra upp med en massa ljus inför hösten/vintern/julen. Vi var även inom både Rusta och Mio som har flyttat till nya, större lokaler. Vi konstaterade att dom har fått det jättefint och fräscht!

I onsdags körde jag till Rydebäck för att hälsa på Malena och Noel. Det blev en mysig dag med en massa prat.Timmarna bara försvann. Det är alltid skönt att få prata av sig och bolla tankar och funderingar med vänner! Malena bjöd även på hemmagjord risgrynsgröt och varm o’boy med minimarshmallows. Jättemysigt och mumsigt i höstrusket!

20121031_131625

Igår var jag och fixade naglarna (bild kommer), och passade även på att boka in tider till december. Hon är i princip fullbokad nu resten av året så det var verkligen på tiden att jag gjorde det så jag får fina naglar till jul och nyår också.

Idag har jag varit hos min jobbcoach och blivit peppad inför måndag då jag ska träffa en personalansvarig på ett företag som jag gjorde en spontanansökan till. Håll nu tummarna för mig (igen) att det går bra!

Trevlig allhelgonahelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar