onsdag 12 september 2012

Mitt i veckan

Det är redan onsdag! Trots att jag för tillfället är arbetssökande och mest är hemma om dagarna tycker jag att de bara flyger förbi! Än så länge har jag haft en del att göra och snart har ju halva september gått.

Igår och idag har tiden mest gått åt till att städa och handla och sånna dära måsten. Igår kväll var jag och Sandra på Bodypump och äntligen var det den nya releasen! Som vanligt när det är nytt kändes det lite rörigt, men jag gillade den ändå. Kunde varit lite bättre musik bara. Men träningsvärken känns i sin vanliga ordning!

Angående min kost eller dieten, eller vad man nu ska kalla det, så har jag inte riktigt känt mig motiverad till att återgå till Dukan. Jag gillade den när jag började med den och fick bra resultat. Då tyckte jag att den funkade helt okej och kände att det var värt det. Men nu känns den bara enformig och tråkig och jag känner mig så begränsad med den. Nej det som passar mig bäst är nog egentligen typ Viktväktarna där man får äta vad man vill (men inte hur mykcet man vill). Men jag har varken råd eller lust att lägga pengar på att gå ner i vikt (inte mer än de hundralapparna som träningskortet kostar i månaden) så jag tänker att jag helt enkelt ska försöka äta så nyttigt jag kan och fortsätta träna mycket. Jag ska dock ändå undvika de värsta kolhydraterna som pasta, potatis, ris, vitt bröd, socker osv. Jag fortsätter alltså med mycket protein och grönsaker och hoppas på att detta ger resultat. Jag kanske skulle testa Shap up-appen igen? Den funkar ju nästan som VV fast med kalorier istället för points. Vi får se!

Nu måste jag runda av här och se till att få lite mat i magen innan jag ska hämta upp Sandra för ett dubbelpass på Aktiverum! Först Indoorwalking och sedan CX. Både kondition och styrka! I'm Lovin' it! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar