onsdag 6 juni 2012

Utbildning i Stockholm

Nationaldagen idag men jag kan inte påstå att jag firar direkt. Har bara njutit av en ledig dag och slappat. Jag och Andreas kollade på Sunes sommar tidigare på TV. Nostalgi! Ikväll ville Andreas gå på bio och se Men in black 3. Var längesen vi var på bio nu och vi har ju sett både ettan och tvåan och tyckt om var bra så då måste vi ju se trean också. Har dock inte så jättehöga förväntningar…

Stockholm var toppen! Det var två jättebra dagar och jag har lärt mig mycket. Första dagen höll vi på från kl 11-20 så det blev en lång dag. Mycket teori och information. Andra dagen (igår) provade vi varorna hela dagen. Först vitt vin, sen rött vin, sen öl och sist men inte minst äkta Champagne, mousserande vitt och rosé. Jättekul och intressant!

Vi fick sova en natt på hotell. Bra hotell, mysigt enkelrum (första gången jag sov i enkelrum) och fick en superbra frukostbuffé dagen efter. Apropå maten. Herregud! Det känns som vi har ätit hela tiden. Frukost, fika, lunch, ficka, middag osv. Det har varit god mat och jag har inte direkt hållit dieten. I de flesta fallen har det inte ens varit möjligt som t.ex. i måndags kväll då vi fick en pasta till middag. Och dessa fikabufféer vi har bjudits på! Tårtor, bullar, kakor, muffins, fruktsallad, nötter, juicer, smoothies m.m. Galet! Jag har smakat lite men inte spårat ur totalt.

Ja ni förstår säkert att jag inte kommer bli varken förvånad eller besviken om vägningen på måndag inte blir ett stort minus. Det var värt det och det är bara att fortsätta kämpa. Nu har jag återgått till “vardagen” igen och ska såklart fortsätta med dieten så mycket jag kan. Självklart kommer det ju komma situationer då den inte går att hålla till 100%. Som på midsommarafton till exempel, då kommer jag självklart äta jordgubbar! En midsommar utan jordgubbar går ju bara inte!

20120605_074230 20120605_074212

Två kassa mobilbilder på mitt hotellrum.

3 kommentarer:

  1. Verkar som du haft det super!!
    Jo alla former av dieter är svårt när man är borta..eller vid högtider :p Man måste ju få leva lite också, bara men inte lever fööör mycket vilket brukar vara mitt problem!

    SvaraRadera
  2. Du fixar detta jättebra. Kul att du tyckte att du lärde dej något. Det var det viktigaste med utbildningen. Att det sen är kul att äta gott o bo på hotell är bonus. Ses snart hoppas jag. Kram Mama

    SvaraRadera
  3. JAg ska på precis den utbildningen imorgon och ser nu ännu mer fram emot det :)

    SvaraRadera