måndag 20 juni 2011

Midsommarveckan

Jag har en känsla av att även denna veckan kommer flyga förbi. Denna dagen gick jättefort tycker jag och imorgon ska jag på after work efter jobbet. På onsdag jobbar jag till 19 och ska få vara med på en gruppvägledning på förmiddagen. Jag har även klämt in en anställningsintervju efter lunch och efter jobbet tror jag att jag ska träffa Sandra och Malena. Sen är det ju bara torsdag kvar och efter det väntar en lång ledig midsommarhelg. Härligt! :)

Jag har precis ätit lax till middag och det var gott. Som vanligt efter maten blir jag jättesötsugen. Verkligen  jobbigt! Men jag måste hålla mig under vardagarna nu så det inte spårar ur totalt. Jag måste få kontroll över mitt sockerberoendet. Så det är bara att kämpa emot.

2 kommentarer:

  1. Idag blev det en katt!!! Så sööööt! Mysig! Jag har hört att det finns flera kattraser man kan ha när man är allergisk, men det kanske beror på hur allergisk man är...

    Information om geocachinh..hmmm..var ska jag börja...
    Geocching går helt enkelt ut på att du letar "burkar" i naturen efter koordinater. Gå in på geocaching.com för lite mer info.

    Har du en "smartphone" är det väldigt enkelt att ladda ner en app så kan man använda den med GPS och leta burkar/skatter.

    När man väl hittat burken så skriver man ner sitt användarnamn och "loggar" (skriver på nätet) att du hittat burken.

    Det finns olika typer av cachar;
    - ex. traditionell cache där du "bara" går till koordinetarena och letar upp burken
    - ex. mysterycache där du måste lösa klurigheter innan du får fram koordinaterna
    - ex. multicache där du ska lösa flera uppgifter/gå till flera ställen innan du hittar burken.

    Det roliga med detta är att man rör på sig, kan vara i olika terräng och man tänker inte på att man "motionerar". Man kommer också ut i naturen, och du kan upptäcka nya platser. Det är också så stort att du kan geocacha nästan överallt, på semestern, utomlands etc...

    Bara att fråga om du undrar något, jag älskar geocaching!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gullig va!?

    Jag har för mig att det finns vissa "Rex"-raser. Kolla upp det! Tror att de inte fäller så mycket heller...Osäker dock!

    SvaraRadera