fredag 6 juni 2008

Grattis Sverige!

Då var det helg igen. Fasen vad veckorna går fort! Tyvärr är det en av dom helgerna jag jobbar. Ska jobba kväll både lördag och söndag. Supertrist! Det är bara att kämpa sig igenom den. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar. Det ska bli skönt! Jag är ledig tisdag, fredag, lördag och söndag! Långledig helg :) Hoppas vädret är lika underbart då som det varit hittills.

Denna veckan har, som sagt, gått snabbt. Dagarna bara flyger förbi. Jag har inte hunnit/orkat göra så mycket mer än jobba och träna.
I tisdags var mamma och pappa här och lämnade målargrejor till oss så vi kan måla sovrummet. Detta har vi dock inte gjort ännu. Jag vet, vi är INTE snabba! Men vi måste först slipa bort skarvarna från tapeterna som sitter på väggarna nu. Detta kommer förhoppningsvis bli gjort under helgen, eller början på nästa vecka. Nu jobbar vi ju båda hela helgen, så vi får se.

Igår var vi på studentfest hos Markus i Höganäs. Det var trevligt. Drack nästan en hel flaska vin (och en cider). Jag som inte skulle dricka så mycket, jag skulle ta det lugnt. Det är svårt att hålla igen när man är på festhumör och bra musik spelas :)
Idag var jag var uppe kl 10 och var på gympa med Sandra. Det var rätt kämpigt. Man presterar inte riktigt lika bra när man är bakis... ;) Men det var kul ändå.
Ikväll har jag gått en skön promenad med Marielle. Helsingborg är verkligen underbart på sommaren! Vi gick bland annat i norra hamnen, längs kajpromenaden eller vad det nu heter. Det är jättemycket folk ute där på somrarna. Mycket liv och rörelse. Man får lite utomlandskänsla när man går där. I love it! I love Helsingborg! :)

Eftersom det faktiskt är nationaldagen idag vill jag som avslutning på detta inlägga skriva Grattis till vårt underbara land! :) Ja Sverige är verkligen fint på sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar