fredag 9 maj 2008

Sommaren är här!

Ja nu har sommaren kommit till Skåneland! :) Idag har det varit riktigt varmt, säkert uppemot 25 grader och alldeles klarblå himmel! Inte ett moln så långt ögat kan nå... ;) Underbart!

Jag och mamma har varit på ansiktsbehandling idag. Underbart det med! Samt färgning av fransar och ögonbryn. (Julklapp från pappa). Jag fullkomligt älskar att bli ompysslad på det sättet! Man känner sig så ren och fräsch (hur stavas det?) efteråt. Men fasen vad det gör ont med portömning! Vill man vara fin får man lida pin...
Efter behandlingarna var klara gick vi runt en sväng i härliga Helsingborg. Vi strosade runt i butikerna och kollade in vår/sommarkläder. Sedan satte vi oss och åt mjukglass i solen. Smaskens! Jag har till och med bränt mig lite på bröstet, alltså urringningen eller vad man nu kallar det. Solen tar ordentligt nu! Jag MÅSTE komma ihåg att smörja in mig noga!
När klockan började närma sig 18 gick vi till pappas jobb och inväntade att dom skulle stänga. Efter det begav vi oss ner till hamnen och gick längs den för att leta upp en trevlig restaurang för att avnjuta middag tillsammans. Jag åt lamm och mamma och pappa åt fisksoppa. Det var mycket gott!

Har tyvärr fått sån satans skoskav av mina skor idag. Har stora blåsor på lilltårna! Attans skit! Hoppas dom försvinner snabbt så jag kan träna! Kan knappt ha skor på mig som det är i nuläget! Flip-flops går bra, för där är ju lilltårna "fria". Men man kan ju för fasen inte gympa i flip-flops! :)
På tal om flip-flops så måste jag köpa nya. Dom jag har låter det verkligen "flip flop" om när jag går. Det liksom "smäller" till ordentligt. Ibland kan ljudet låta som pruttar! Pinsamt!! Köpte dom i Thailand förra året för en mycket billig peng, så det börjar bli dags för ett nytt par nu tycker jag.

Imorgon är det jobb som gäller, fram till 15, sedan ska jag förmodligen ut i det underbara vädret. Har hört/läst att det ska bli omkring 20-25 grader hela helgen. Me like! :)

Åååh vad jag önskar jag hade några tusen över så jag kunde köpa nya sommarkläder! Jag blev så sjukt sugen på det idag när jag och mamma gick runt och kollade i butikerna. Det finns så himla mycket fint! Men men, får allt vänta tills nästa lön kommer, då ska jag unna något litet i alla fall! Som det är nu så måste de flera av mina (våra) pengar gå till lägenheten. Fast det är ju så klart kul att lägga pengarna på den! Men nya kläder är typ bland det bästa jag vet! Dessutom så har jag gått ner i vikt sedan förra sommaren, så flera plagg har blivit för stora! Jag har faktiskt gått ner snart 10 kg sen september förra året, så nog börjar det märkas på kläderna! Ja framförallt byxor! Flera par jeans sitter för löst, men det väntar jag med att köpa nya, får bli till hösten. Nu vill man ju köpa shorts och kjolar istället! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen är det sängen som gäller, upp 5.30 imorgon...
Trevlig helg! Eller trevlig pingst förresten! Själv ska man jobba och få extra mycket OB-tillägg! ;)

1 kommentar:

  1. ÅÅ vilken mysig dag det låter som ni haft. Här har det också varit fint väder ett tag nu, sommaen är på väg =). Och Grattis till nedgången, det är väl knappt ngt kvar nu av dig och din mamma? =), har du inga fina nya bilder på dig och lägenheten!! Vill ha mer bilder!

    SvaraRadera