tisdag 29 april 2008

Målfest!

Igår vad det värmerekord för i år! Hela 22 grader! Underbart! Tyvärr jobbade jag större delen av dagen. Men idag är jag ledig, och det är varmt idag med. Just nu visar termometern 20,3 :)

Efter jag jobbat klar var pappa här och hjälpte oss att koppla in vår ny DVD med hårddisk så vi kan spela in nu! Äntligen! Kan säga att det är något jag har saknat. Det är så bra om man kan spela in ett tv-program eller en film som man missar på grund av att man t.ex. jobbar.

På kvällen var jag och Andreas på fotboll på Olympiastadion här i Helsingborg. HIF-MFF, Helsingborg mot Malmö. Vilket drag det var! Skånederbyt nummer ett! Och målfest blev det! Hela 6 mål! 4 till HIF (Henke Larsson stod för två av dom) och 2 till MFF. HIF gjorde första målet efter bara en minut! Härligt :)

En sak som jag tycker är så synd med fotboll är alla slagsmål som utbryter både för, under och efter matchen. Det så jäkla tråkigt att det ska behöva vara så. Så omoget! Läste i HD (Helsingborgs dagblad) idag att det var mycket stökigt på stan innan matchen. Över 200 poliser som försökte hålla ordning på dom. Skyltfönster krossades. Flera greps och ett hundratal omhändertogs. Men som sagt, det var det största Skånederbyt som spelades, det är alltid värst.

Nu sitter jag och väntar på att Andreas ska komma hem. Vi ska nämligen försöka hitta tapeter till "dom andra väggarna" i sovrummet. Nu när vi har fått upp fondväggen och vi är helnöjda med den vill vi ju få klart dom andra väggarna också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar