onsdag 20 februari 2008

Trafikledning

Idag har varit en energikrävande dag. Jag har fått lära mig ett nytt område (eller vad man nu ska kalla det) på jobbet. Tidigare har jag bara tagit emot beställningar, men nu ska jag även börja ta emot samtal från chaufförer, centraler och liknande. Så hela dagen idag har jag suttit i trafikledningen och fått lära mig hur detta går till. Det känns som min hjärna är fullproppad till max med ny information! Hade lite smått huvudvärk i bilen på väg hem. Som tur var släppte huvudvärken rätt snabbt, men övergick istället till trötthet. Det blir nog sängen snart...

På fredag, efter jobbet, ska jag och mamma ta tåget till Malmö. Där ska vi kanske shoppa lite, äta gott, och sedan ska vi se musikalen "Cats". Jag har höga förväntningar! Tror den kommer vara mycket bra! Jag gillar ju musik, sång, dans, show, och framförallt katter! ;) Så det verkar lovande.
På lördag ska jag och Andreas träffa Sandra och Kim för att äta lunchbuffé på en av Scandlinesbåtarna. Vi ska "tura" som det heter. Det är när man sitter på båten, oftast i restaurangen eller baren, och åker fram och tillbaka över sundet mellan Sverige och Danmark. Det låter lite fånigt, jag vet, men det är väldigt trevligt. Tänkte jag skulle spana/sniffa efter parfymer då också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar