måndag 19 januari 2015

GnEllen

Helgen har passerat och det är måndag igen. I lördags sken solen så vi tog en promenad, handlade lite och hade sedan bara en lugn kväll i soffan. Igår började termin två på babysimmet. Det är så mysigt att se hur roligt Ellen tycker det är. Fast igår var hon ovanligt klängig och ville helst bara hänga runt min eller Andreas hals istället för att "simma". Det är nog någon fas hon är inne i just nu. Vill vara nära, sitta i knäet, bli buren, vill inte sova i egen säng osv. Efter babysimmet fikade vi hos mamma och pappa/mormor och morfar. På kvällen tog jag och tjejerna en kall, men trevlig promenad i Rydebäck.

Idag är Ellen gnälligare än gnälligast. Inget passar. Jag har provat med allt känns det som. Hon vill bara (som jag skrev tidigare) att jag ska bära henne eller sitta i mitt knä. Just nu sover hon. Annars hade jag omöjligt kunnat sitta här. Nej det har inte blivit mycket gjort idag. Vid 17.30 lämnar jag över till Andreas för då ska jag iväg och träna Indoorwalking med Sandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar