fredag 19 september 2014

Long time no see

Nu är det återigen länge sedan sist. Det är nog såhär det kommer fortsätta framöver, med uppdateringar lite då och då. Jag vill försöka hålla det till i alla fall en gång i veckan, helst två. Men jag vill även känna att jag då har något att skriva om och berätta.

Denna veckan har varit ganska trist då vi mest har varit hemma och tagit det lugnt. Ellen har varit (och är) förkyld. Hon smittade mig så jag blev dålig i söndags och det höll i sig ända till onsdag då jag kände mig nästan återställd igen. Bara halsen som fortfarande inte riktigt är som den ska. Ellen är snorig, hostar och lite gnälligare/hängigare än vanligt. Men fortfarande glad och ingen feber.

Jag har förresten börjar läsa en högskolekurs. Jag kom in på reservplats en vecka efter den börjat och började alltså förra veckan. Kursen heter Digital bildbehandling och är helt på distans, via internet, och jag läser bara på 25%. Vilket känns helt perfekt då jag ju är hemma med Ellen och vill bara behöva sitta ett par timmar i veckan (när hon sover). Man kan säga att det är en kurs där jag främst får lära mig Photoshop och det har jag velat göra ett bra tag nu. Måste säga att det hittills är mycket roligt, även om det är “på riktigt” med kurslitteratur och inlämningsuppgifter som ska bli godkända för att jag ska få mina 7,5 högskolepoäng.

Avslutar med att önska en trevlig helg! Och bjuder på en bild på min prinsessa som jag tog för ungefär en månad sedan. Dock oredigerad! ;)

Tackkort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar