måndag 14 april 2014

BF+4

Fjärde dagen över tiden och nej, ingen bebis ännu. Jag läste att förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter BF-datumet. Men jag har fortfarande inga känningar  Inget förutom mycket sammandragningar, tryck nedåt, lite mensvärk och en väldigt aktiv bebis. Om det nu är så trångt där inne kan du väl komma ut istället? Det finns gott om plats här! 

Det känns lite konstigt att jag går runt och längtar efter att få ont och föda. Jag vet inte om jag tycket det känns logiskt eller inte. Förväntningarna och nervositeten inför förlossningen börjar tära på mig. Jag vill ha det avklarat nu! Jag vill se mitt barn! Jag ber till högre makter(?) att du vill komma ut under denna veckan!

Ni får ursäkta att det blir en hel del gnäll nu i inlägg efter inlägg. Men jag hoppas och tror att ni förstår varför...

Något positivt enligt 1177 Vårdguiden:
Det finns flera fördelar med att vara gravid länge. Din kropp hinner mogna, din livmodertapp blir mjuk och hormonet relaxin hinner mjuka upp dina bäckenfogar ytterligare. Det kan göra att du får en smidigare förlossning. Livmodermunnen blir mjuk och börjar öppna sig, och din kropp blir bättre förberedd på att föda barn.

6 kommentarer:

  1. ♥ styrkekramar♥

    SvaraRadera
  2. Hehehe...jag vet att jag efter middagen en kväll sa till sambon "Duuuu....jag VÄLKOMNAR värkarna!!!!"... 2 timmar senare satte det igång och 14 timmar efter det hade jag världens underbaraste flicka i famnen! Hade inte en känning innan! Hoppas bebis vill komma snart och att förlossningen går super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag välkomnar också värkarna men det verkar inte hjälpa :( Gick du också över? Hur många dagar?

      Radera
  3. Min tös kom på det datum jag själv räknat ut, men på 39+4 enligt ultraljud. Jag hade ju sådan foglossning innan med 3 månaders sjukskrivning. Så jag blev så glad när det satte igång! En kompis till mig fick hinnsvepning på bf+2... Något sådant är inte aktuellt eller? Ta hand om dig själv nu innan, ät ordentligt och ladda inför det som kommer! Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min uträkning stämde överens med BF-datumet vi fick efter ultraljudet. Så jag är rätt säker på att det inte är en felräkning, bara en envis bebis! ;) Jag har ju varit arbetslös sedan nyår så jag har mest bara varit hemma och slappat (förutom en vecka i Sälen i februari) så nu känner jag mig verkligen utvilad och redo! Hinnsvepning har jag för mig att min barnmorska sa görs i så fall när jag gått över 2 veckor och är på kontroll på lasarettet (den 25:e). Jag hoppas bebis kommer innan så jag slipper. Har hört att det kan göra rätt ont...

      Radera