torsdag 27 mars 2014

95%


Idag är det bara två veckor kvar till BF! Snart får vi träffa dig vår redan så älskade son eller dotter 

Samtidigt som det känns så självklart att det snart ska komma en liten bebis till oss och bli en del av vår vardag, så är det ändå så svårt att förstå. Det var ju nyss det var augusti och vi fick det där starka pluset på graviditetstestet. Dessa åtta månaderna har gått snabbare än vad jag trodde de skulle göra!

Känslan av att vara trött på magen, på själva graviditeten, och bara vilja ha ett slut på det har jag inte känt ännu. Jag mår så pass bra att jag inte har någon anledning att klaga. Även om jag känner mig stor och tung har jag knappt ont någonstans. Jag måste säga att jag har trivts/trivs bra som gravid. Men den där känslan kommer säkert snart. Särskilt om jag går över tiden. Och självklart längtar jag massvis tills vår lilla skatt är här, men jag känner mig lugn. Det är i vilket fall som helst spännande (och lite påfrestande) att inte veta hur länge det dröjer innan h*n är här. Jag tror dock på övertid!

1 kommentar:

  1. Otroligt skönt att du haft en bra graviditet och inte så mycket problem.
    Jag hade också den turen, älskade att vara gravid och tyckte det var oförskämt enkelt (förutom illamående och kräks i början men det glömmer man ju bort!). Förlossningen är sjukt häftig och hoppas jag får uppleva allting igen någon gång :)

    SvaraRadera