tisdag 14 januari 2014

Barnmorskebesök - vecka 28

Idag var det dags för glukosbelastning hos min barnmorska. Klockan 8.00 var jag på plats för att dricka sockerlösningen. Det gick hur bra som helst att dricka det stora glaset. Med citron i tycker jag inte alls det var äckligt. Sedan var det dags för två timmars väntan. Under dessa två timmarna gjordes den vanliga undersökningen. Hon tog mitt blodtryck, ett urinprov, mätte magen, och vi lyssna på bebis hjärtljud. Det var inte det lättaste att lyssna på det lilla hjärtat. Bebis var på bushumör idag och inte särskilt samarbetsvillig. Han/hon buffade runt och flyttade sig så fort barnmorskan hittade det. Men till slut lyckades hon konstatera att det låg på 136 slag/minut.

Under resten av väntan fick jag fylla i vilken barnavårdscentral vi väljer att vårt barn ska tillhöra. Jag blev informerad om att vi är inbokade på föräldrautbildning två tisdagskvällar i februari. Och jag fick med mig en broschyr om hur vi går tillväga för att fastställa faderskapet eftersom vi inte är gifta.

När det sedan hade gått två timmar blev jag stucken i fingret för att kontrollera att sockernivån i blodet inte låg för högt. Det gjorde den inte och jag blev helt klart godkänt! Strax efter 10.00 var jag alltså klar och Andreas mötte upp mig. Vi åt sedan frukost tillsammans på Ebbas fik innan han tog tåget mot jobbet i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar