fredag 6 december 2013

Framtidsplaner

Gud så skönt med fredag! Och dessutom en ny graviditetsvecka! Idag går jag in i vecka 23 och jag har bara två veckor kvar att jobba innan det är dags för jul- och nyårsledigt. Det ska bli så skönt och mysigt! Jag kommer ju dock vara ledig betydligt längre än så. Först arbetslös januari-april och sedan mammaledig i över ett år. Jag ska verkligen ta tillvara på denna tiden och njuta! Och hålla tummarna för att jag får ett nytt jobb till sommaren/hösten 2015. Men det tänker jag inte börja grubbla över än på länge! Det är så mycket roligt och underbart som kommer hända nu under det kommande två åren! ♥

Igår började jag och Andreas planera lite mer kring hur vi ska/vill göra med boende i framtiden. Vi sålde ju vår lägenhet i början av året och flyttade till en hyresrätt i somras. Det blev 7 kvm större (och ca 3000 kr billigare) men fortfarande en tvåa, så vi har ju inget extrarum till bebisen. Vi har dock ett ganska stort vardagsrum och en rymlig hall, så vi ryms, det är inte det. Planen är att innan vårt barn fyllt ett år vill vi ha flyttat till större. Vi känner att då är det verkligen dags för honom/henne att börja sova i eget rum osv. Drömmen vore ju att kunna köpa ett hus till sommaren eller hösten. Men med stor sannolikhet kommer detta inte gå ihop rent ekonomiskt, så vi har nu gjort en back-up plan. Det känns lite motigt och segt med ytterligare ett "hinder" att ta sig över på vägen mot vårt efterlängtade hus, men detta kommer säkert bli en bra början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar