söndag 23 december 2012

Min födelsedag

Jag hade en mycket mysig födelsedag med massor med gratulationer från alla håll och kanter! Jag fick superfina presenter och min älskade bjöd på jättegod mat!

På eftermiddagen fick jag besök och bjöd såklart på födelsedagsfika:

IMG_4851 IMG_4866

Mina hemmagjorda saffransbiscotti och (köpta, men ändå Annas) pepparkakor

IMG_4855

Dumle gingerbread

IMG_4860

Skumtomtar och min hemmagjorda julkola

IMG_4862

Pepparkakscupcakes med vit chokladfrosting

IMG_4864 

 

På kvällen lagade Andreas jättegod mat till oss:

 IMG_4896

Först en fördrink – rosa bubbel

IMG_4899

och snacks; chips, nötter, grönsaker och dipp

IMG_4907

Vitlöksbröd

IMG_4957

Smördegsinbakad fläskfilé med ugnsrostad potatis,
parmesangratinerad fänkål och tomat- och chilisås

 IMG_4978

Till efterrätt åt vi jättegod Tobleronemousse

IMG_4967 IMG_4971

Vi blandade även varsin smarrig drink efter maten

IMG_4885 IMG_4911

Av Andreas fick jag en vit JellyBeanskål och tre stora, vackra, röda rosor. Av Liselotte (Andreas mamma) fick jag ett jättefint halsband, av bästa Sandra fick jag en supermysig morgonrock som jag hade önskat mig, och av mamma och pappa fick jag kameratillbehör som jag också hade önskat mig (ett nytt objektiv med uv-filter och motljusskydd, ett batterigrepp och ett till minneskort). Dessutom tittade fina kusin Marielle förbi och hade med sig en fototidning.
Tack för alla fina presenter, jag är supernöjd!
 IMG_4912 IMG_4916 IMG_4875 IMG_4933 IMG_4939 IMG_4943 IMG_4926

Den söta tomten har jag gjort själv när jag var liten Ler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar