torsdag 13 december 2012

Glad Lucia!


Själv har jag blivit förkyld och mår sådär. Jag har dock inte tid till att ligga hemma och vara sjuk de närmsta dagarna för jag har lite inplanerat i kalendern.

Igår blev det ett spontant biobesök på i Malmö. Jag körde ner lagom till Andreas slutade jobba så gick vi och åt och sedan till bion. Vi såg The Hobbit och den var riktigt bra (och vacker med alla underbara naturbilder)! Nu ser jag även fram emot de andra två filmerna i trilogin. Vi såg den på Royal, Malmös största biograf. Dessutom visades den i 3D och i HFR (High Frame Rate) som innebär att filmen visas med 48 bilder per sekund istället för med 24 som är det normala. Bilden blir skarpare och klarare, även vid snabba kamerarörelser är skärpan hela tiden bibehållen, något som är omöjligt med tidigare teknik. Detta bidrog såklart till att hela bioupplevelsen blev fantastisk! Man kom karaktärerna riktigt nära och kunde se alla detaljer väldigt bra. Helt klart värt det!

Ikväll har vi biljetter till Julgalan på nya arenan här i Helsingborg. Detta ser jag också fram emot och ska nu se till att kurera mig resten av dagen så jag orkar gå ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar