fredag 7 december 2012

Floating

Idag har jag och mamma spenderat dagen i Malmö. Vi började med ett besök på Hälsotanken där vi provade på floating (som jag fick presentkort på i julklapp förra året). Det var myyycket skönt och avslappnande. Floating innebär att man ligger i hudvarmt saltvatten och flyter i ett viktlöst tillstånd samtidigt som hjärnan får vila från omgivningens ljud och ljus. Det används för fysisk och mental avslappning och återhämtning. "Sväva i ett fullkomligt viktlöst tillstånd och känn hur stress, smärta och spänningar flyter iväg".

Efter floatingen körde vi till det nya köpcentret Emporia. Där åt vi lunch och gick runt och tittade lite. Jag tyckte dock inte det var något speciellt. Bara ett vanligt köpcenter. Klart det var fint och fräscht eftersom det är nybyggt, men tacka vet jag Väla. Älskade Väla är fortfarande bäst! :)

20121207_135556 20121207_13505020121207_141202

Mysigt julpynt!

Imorgon bär det av till Varberg och Asia spa. Det är fjärde eller femte gången jag är där och jag återkommer så gärna! Denna gången är det jag, Andreas, hans mamma och syster som ska dit. Vi kommer vara i spa:et hela lördagen och sedan äta en trerätters middag på kvällen, sova en natt på hotellet, och såklart äta en härlig frukost på söndagen. Åh så mysigt det ska bli! Innan vi kör hem igen ska vi köra inom Ullared och shoppa loss! Detta är helt klart en toppenhelg helt i min smak - spa och shopping! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar