lördag 26 maj 2012

Jag är trött på att vara tjock.

Jag är trött på att min spegelbild visar någon jag inte kan identifiera mig med.
Jag är trött på att göra dåliga val och känna det dåliga samvetet direkt efteråt.
Jag är trött på att känner mig, obekväm, äcklig och mindre värd.

Jag är trött på att bli besviken.

Nu är det slut med det.
Nu har jag sagt hej då till dåliga vanor.
Nu ska jag börjat göra det jag annars brukar önska att jag gjorde.
Nu ska jag sluta komma med dåliga ursäkter.
Nu ska jag förändra det jag vill ha förändrat.
Nu ska jag, en gång för alla, ta tag i mig själv!
Jag kommer tycka att det är tufft och kämpigt.
Jag kommer vilja ge upp redan vid frukost.
Jag kommer vilja göra samma val som alltid,

men från och med nu ska jag välja att göra annorlunda.
Jag ska börja göra mig själv lycklig.
Jag vill inte hata min spegelbild.
Jag vill inte skämmas över min kropp.
Jag vill inte undra om Andreas egentligen äcklas.
Jag vill inte undra om han tar på mig bara för att vara snäll.

Jag vill tycka om mig själv.
Jag vill tycka om min kropp.
Jag vill göra rätt för mig och för min framtid.
Jag vill vara stolt över mig själv.
Jag vill vara en lyckligare flickvän.
Jag vill vara en gladare vän.
Jag vill vara mitt riktiga jag.
Jag vill inte bara finnas till, jag vill leva fullt ut.
Jag vill ha förändring och den förändringen har nu börjat!

Snälla Anna, sluta aldrig kämpa.
Sluta aldrig innan du nått ditt mål.
Du vill och du kan!
Snälla avsluta det du påbörjat.

Jag är rädd.
Jag vill inte misslyckas igen.

2 kommentarer:

  1. Hittade din blogg för länge sedan, säkert 2 år sen, och tittar in på den lite då och då, och tänker alltid att du är då grym, och önskar att jag också hittade motivation..
    Riktigt bra text, känner igen mig i varenda mening!
    Fortsätt kämpa!

    / Sundsvalls tjej

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack "Sundsvalls tjej" för din fina kommentar! Den värmde :)

      Radera