torsdag 17 mars 2011

Depp...

Jag ska vara ärlig. Jag är superdeppig över min viktsituation och obefintliga träning. Det har stått nästan helt stilla på vågen i fyra månader nu och jag blir så arg, besviken och ledsen på mig själv för att jag inte lyckas ta tag i det och komma igång igen! Jag får ångest över detta och tänker på det flera gånger per dag, framförallt när jag ligger i sängen och ska sova. Då kommer alla dumma tankar. Suck. Varför ska det vara så svårt? Mindre än 3 månader kvar till sommaren och jag känner mig bara fet och ful. Jag funderar starkt på att ta ett par veckor på helfart igen. Alltså leva på soppor/shakes. Bara för att komma igång igen och få bort sötsuget, dämpa sockerberoendet. Men det är dyrt, nästan 100 kr per dag, och jag är pank!


Jag önskar alltid att jag hade mer pengar men just nu önskar jag det nästan mer än någonsin! Då skulle jag spendera dem på min kropp och hälsa. Jag skulle köpa ett träningskort på Aktiverum och träna med mina vänner som är så duktiga och tränar där flera dagar i veckan. Jag skulle även ta hjälp av en personlig tränare som kunde hjälpa mig med att lägga upp träningen (och kanske även kosten?) på ett bra sätt så jag lättare ska kunna nå mina mål. Ja drömma kan man ju alltid...

1 kommentar:

  1. I know the feeling! Bit ihop och kom igen. Njut av solen, passa på att vara ute. Allt du rör på dig är träning, det måste inte vara gym. Plocka tips från Stadiums sida: http://www.jointhemovement.se/

    Ät mycket grönsaker, frysta wokblandningar är toppen. Toppa med bra kött eller kyckling. Alla kommer till en "platå" nån gång då det står stilla. Ge dig själv en spark i baken och blicka framåt, inte bakåt!

    Lycka till!

    SvaraRadera