onsdag 16 februari 2011

Ledig dag

Idag är jag ledig. Hade redovisning av praktiken igår och den nya kursen börjar imorgon så det blev en ledig dag mellan. Igår bestämde jag mig för att inte ställa något larm och tänkte att jag helt enkelt får sova tills jag vaknar. Jag vaknade 8.15, pigg och utvilad! Väldigt ovanligt för att vara mig, men också väldigt uppskattar att jag inte sov bort hela dagen! Så nu har jag varit vaken i tre timmar och gjort ingenting. Bara tittat på TV och suttit här. Vad ska jag hitta på nu då? Dagen har ju bara börjat känns det som...

Ha en bra da´

11 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Hittade din blogg medan jag letade runt bland tjejer i Helsingborg som skriver. Jag är nyinflyttad och tycker du ser trevlig ut.
    Önskar dig lycka till i din viktnedgång och jag kommer fortsätta läsa din blogg!
    /Lizz

    SvaraRadera
  2. Till Lizz:
    Tack vilken trevlig kommentar! :) Vart kommer du från då? Jag är ju inte skåning från början, utan norrlänning :)

    SvaraRadera
  3. Hej Anna.

    Jag kommer från södra Dalarna :) Men flyttade till Jönköping 2003 och sen nu till Helsingborg mars 2010. Ja jag läste det någonstans, att du kom uppifrån.
    Jobbar du eller studerar du här nere?
    /Lizz

    SvaraRadera
  4. Till Lizz:
    Då har du ju bott här i snart ett år. Bor du själv?
    Jag läser till studie- och yrkesvägledare (i Malmö). Tar examen 1:a juni! :) Du då? Jobbar du eller pluggar?

    SvaraRadera
  5. Anna:

    Ja snart ett år, nej jag bor tillsammans med min fästman :)
    Jag har kollat lite i bloggen, du har också kille som du bor tillsammans med va.
    Å vad roligt, hur lång är den utbildningen? Härligt med examen i år. Hur ser det ut med jobb möjligheter när du slutat studera då?
    Jag har jobbat i Lund, men slutade sista januari så nu söker jag massor av jobb igen. Trist.
    /Lizz

    SvaraRadera
  6. Till Lizz:
    Ja jag bor tillsammans med min pojkvän i en lägenhet på Slottshöjden. Vart i hbg bor ni? Hur gammal är du? Många frågor :) Du har ingen blogg förresten? Jag blir ju nyfiken på vem du är ;)
    SYV-utbildningen är 3 år och jobbmöjligheterna ser hyffsade ut tycker jag. Det beror lite på hur öppen man är och jag är beredd på att prova det mesta, jag tar vad jag kan få till att börja med. Har du någon utbildning? Jo det kan vara segt att söka jobb, jag ska ju snart börja. Hoppas jag slipper gå arbetslös länge efter examen... Vad jobbade du med i Lund?
    Hoppas du får en bra helg! :)

    SvaraRadera
  7. Anna,
    jag har faktiskt ingen blogg men jag har Facebook, om du vill adda mig där kanske?
    Vi bor vid Stattena/Tågaborg jag är -84a. Bara fråga på :)
    Ja jag är utbildad florist och (ja nu kommer världens längsta utbildningsnamn) produktutveckling inom möbeldesign. Haha. Typ designer, konstruktör, cadritare. I Lund jobbade jag som administratör på ett kontor, trivdes jättebra med arbetsuppgifterna så jag söker någonting liknande här i Hbg nu.
    Vad gör din kille då? Jobbar han här i Helsingborg?
    Tack detsamma, trevlig helg :)
    /Lizz

    SvaraRadera
  8. Till Lizz:
    Hoppas du haft en trevlig helg!
    Då undrar jag vad ditt namn är? Så jag kan hitta dig på facebook ;)
    Hoppas du hittar ett jobb snart. Du vill inte jobba som florist eller något med koppling till din andra utbildning? Det kanske är svårt att hitta något inom det?
    Andreas (min sambo) är kock och jobbar på Blå tuppen på Väla. Vad gör din sambo då? :)

    SvaraRadera
  9. Jag heter Liselotte Henningsson på fb.
    Å har du gått fotokurs, vart då? Det vill jag också göra, har köpt systemkamera å det är ju inte det lättaste o förstå alla knappar! Haha.
    Florist vill jag inte (kan tänka mig öppna eget när jag blir äldre), men däremot jobba inom min högskoleutbildning skulle vara kul. Men just nu tror jag att mina största chanser att få jobb ligger inom administratör, det jag jobbar med i Lund senast. Så jag lägger ner mest energi på det just nu iallafall.
    Min sambo arbetar i Ängelholm som konstruktör på ett företag som heter Marco.

    Helgen har varit bra, lugn o skön. Vilket härligt väder vi haft dock kallt!
    Sköt om dig så hörs vi kanske på fb snart :)

    SvaraRadera
  10. Hittade du mig inte?
    /Liselotte

    SvaraRadera
  11. Jo jag sökte på ditt namn och fick bara en träff och har skickat en vänförfrågan. Men det kanske inte är du? Kan du skicka en vänförfrågan till mig istället kanske? Anna Burman heter jag.

    SvaraRadera