onsdag 1 december 2010

Äntligen december

Julen står för dörren och där ute faller snön
I varje fönster tänds ett ljus, det är vackert som en dröm
Utanför på gatan ser jag människor hand i hand
Och radion spelar Jingle bells och Hej mitt vinterland
Redan i september just när sommaren tagit slut
Satt jag där och drömde om en vit och vacker jul
Nätterna blev längre, det var mörkt och det var kallt
Men tillslut så kom advent med ljus och värme överallt

Äntligen december, och nu lever jag igen
Äntligen december, glädjen känns i vartenda hem
Äntligen december, jag har längtat som ett barn
Äntligen december, ljusen tänds över hela stan

1 kommentar:

  1. Hej! Var gärna med och tävla i min julkalendertävling där du, varje dag fram till julafton, kan vinna fina priser <3 http://sameoldstories.blogg.se/2010/december/lucka-1-tavling.html#comment

    Kram!

    SvaraRadera