måndag 20 september 2010

Vägning vecka 5

Viktförändring: +0,1 kg

Total viktminskning: -6,9 kg

Idag blev det ett litet, litet plus på vågen. Jag var beredd på detta. Eftersom jag har genomgått upptrappningsveckan nu har glykogenlagret som binder 2 kg vätska fyllts på. Därför är det vanligt att vågen står stilla under upptrappningen trots att man egentligen går ner i fett och ökar i vätska.

Jag är dock lite besviken på mig själv för att jag är lite för lat när det gäller att träna. Jag måste se till att komma ut på fler ordentliga promenader och träna i gymmet minst två gånger i veckan, gärna tre.
 
Det är bara att bita ihop, se till att träna mer och hoppas på ett minus till nästa vecka. Då ska jag även mäta mig.

4 kommentarer:

  1. Jag fick också 0,1 kg plus idag. Men vi satsar på minus nästa vecka!! Eller hur! =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Till Nenny (kommer inte in på din blogg):
    Ja självklart blir det minus nästa vecka! ;) Jag ska kämpa lite extra på träningen så löser det sig förhoppningsvis. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det där tar du ige nästa vecka.
    Hur länge höll du på med enbart pulver? Gick du på helfart eller halvfart? När började du?
    Jag är bara lite nyfiken. :)

    Heja, heja!

    SvaraRadera
  4. Absolut, visst är det så. =)

    SvaraRadera