lördag 14 augusti 2010

Jobb och mental träning

Usch vad jag är trött! Somnade ca kl 01.00 inatt och steg upp 5.30. 4,5 timmars sömn är inte att rekommendera! Imorgon är jag ledig men sovmorgon kan jag glömma. Vi ska ju köra till Ullared :)

Igår var jag och Sandra hos Malena och hade lite fredagsmys med god mat och film. Ikväll är jag trött och seg så det blir en lugn och tidig kväll så jag orkar shoppa imorgon ;)

Lyssnade lite på en CD-skiva jag fått från XV. Mental träning. Hon sa en del bra saker, bland annat detta:

Det handlar inte enbart om karaktär och viljestyrka. Det handlar om att ändra vanor, att ändra sånt som du gör utan att alltid vara medveten om det. Det är därför det inte räcker med att ha bestämt sig i det medvetna. Det är ju vanorna som är i det omedvetna som behöver tränas systematiskt. (...) Det handlar om målmedvetenhet och fokusering, och det är något som kan tränas upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar