tisdag 1 december 2009

December är här!

Idag är det första december, julmånaden är äntligen här! Det har börjar snöa på min blogg och även temperaturen utomhus har sjunkit. Omkring 2 grader har termometern visat under dagen och nu är det bara 0,5. Det var på tiden tycker jag! 5-10 plusgrader hör inte till december! Någon minusgrad kan det få vara så det kan komma lite snö lagom till jul!

Jag har pyssat här hemma hela dagen. Som jag skrev igår så har jag strukit (säger man så?) och hängt upp julgardinerna. Nu är det riktigt fint och mysigt i köket! Det har blivit mörkt ute nu så snart tänkte jag ta en runda med kameran och fota vårt julpynt.

Jag hållet förresten på att koka risgrynsgröt. När vi handlade igår köpte vi grötris så ikväll blir det "tomtegröt" till middag. Mums! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar