torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Ja idag är det ju skärtorsdag, alltså den första dagen på påsken. Inga besök av påskkärringar har jag fått. Lite tråkigt. Kan tänkas bero på att vår port har kodlås.

Imorgon ska jag till Ekeby där Malin och Viktor har köpt hus och grilla, dricka vin och sånt mysigt. Vi blir ca 10 stycken så det blir nog dejligt! (Danska för trevligt) Ja lite har lyckats snappa upp. Men inte är det lätt inte! :)

Nu ringde min söta syster och undrade om hon får komma förbi en sväng innan hon ska till stan och träffa några vänner. Trevligt med besök en liten stund!



GLAD PÅSK ALLIHOPA!

1 kommentar:

  1. Ja, den blev riktigt goood, helt perfa! :) Okey, ska vara riktigt exakt nu, haha; Sätt på ugnen på 175 grader innan, så den är varm sen när smeten är klar ;P Ha sen i 100 g smör i en kastrull, när det har smält häller du i 2½ dl socker, och 2 st ägg, rör runt noga så man får en jämn smet. Sen i med 1½ dl mjöl, och 3 msk kakao, blanda ihop allt igen, och sen häll i allt i en smörad form, in i ugnen i 15-18 min ungefär, och sen klart :) På med lite florsocker och låt den stå typ 20 min och kallna :) MUMS!

    SvaraRadera