måndag 20 april 2009

Ångest...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har en hemsk ångest inför tentan imorgon. Jag som inte brukar ha någon direkt ångest. Det brukar mest bara vara sådär pirrigt, svårt att somna kvällen innan och sånt "normalt". Men denna gången är det tusen gånger värre! Jag mådde piss (nästan) hela dagen igår! Inte bara på grund av tentan, men mest därför. Jag orkade inte ens byta om! Jag hade på mig det jag sov i hela dagen. Jag kände mig allmänt ofräsch och äcklig och borde ha duschat men jag tog aldrig tag i det. Nej usch, jag vill inte tänka mer på gårdagen.

Idag är det lite bättre. Jag har i alla fall duschat och klätt på mig ordentliga kläder! Tentaångesten finns kvar. Just nu längtar jag bara till imorgonkväll då det är över! Eller över och över. Det känns verkligen som att jag kommer få göra omtentan också...

Ååh varför känns det såhär? Jag brukar ju kunna behålla lugnet och ta det som det kommer. Inte stressa upp mig och få megaångest! So what om jag måste skriva omtentan!? Förrutom att det är jobbigt och det är det absolut sista som finns på schemat innan sommaren så är det ju egentligen ingen big deal! Eller? Det är kanske just därför jag känner såhär. Just för att omtentan är det sista man behöver göra innan sommaren så vore det ju så otroligt skönt att få slippa den! Äh jag vet inte! Nedräkningen till sommarlovet har i alla fall börjat! Lite mer än sex veckor kvar nu!

Om det finns någon Gud så ber jag nu honom/henne att hjälpa mig så jag inte bryter ihop totalt under dessa sista veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar