måndag 26 januari 2009

Say what!?

Jag vet inte vad jag ska skriva så det får bli 20 frågor:

1. Vilken del av ditt utseende lägger du ner mest tid på?
Ansiktet. Fast räknas det som en kroppsdel? Okej huvudet då, då räknar jag in håret också :)

2. Om du kunnat bo varsomhelst i hela vida världen, familj, vänner, jobb, allt hade följt med, vart skulle det då varit?
Vet inte, New York kanske. Fast jag har inte varit där... än! Men jag älskar storstäder! Och jag bara vet att jag kommer älska NY! Annars något varmt ställe. Spanien kanske, älskar spanska!

3. Finns där något du SKULLE VILJA göra, men aldrig får tillfälle, tid eller råd med?
Ja massor! Kan inte komma på något just nu... Men det finns mycket!

4. Vilka är dina TRE favoritbloggar?
Fridas, Johannas och Egoinas

5. Prenumererar du på någon tidning?
Nej. Har inte råd med sånna extrautgifter just nu.

6. Vad fick dig att börja blogga?
Jag vet inte riktigt. Jag tyckte det var kul att blogga på Lunarstorm när jag var aktiv där. Sen började ju alla skaffa och jag blev också sugen. Dessutom så tycker jag om att skriva.

7. Har du några stora planer detta nya år?
Nå min målvikt! Och resa och vara duktig i skolan!

8. Köper du helst "köbekaugor" eller bakar du hellre själv?
Haha! Inget av dem, försöker undvika kakor så mycket som möjligt. Fast det är ju godast med hemmabakat! ;)

9. Till vilken organisation/fond skulle du skänkt 500kr/månad om du vore tvungen?
Barncancerfonden, SOS-barnbyar eller något liknande tror jag.

10. Vad för sorts husdjur har du haft genom hela din livstid/har du just nu?
Sammanlagt fyra katter, en kanin och två undulater.

11. Om du hade en tidsmaskin, till vilken tid skulle du då åka?
Oj vilken svår fråga! Jag vet faktiskt inte. Skulle vilja både bakåt och framåt...

12. Vad är det mest onödiga du har köpt?
Inget speciellt, men jag har väl gjort en del onödiga impulsköp...

13. Vilket ämne i skolan var för dig det värsta?
Matte!

14. Har du några inplanerade resor det här året?
Ja, Barcelona med Sandra och Malena i juni! :) Och eventuellt något med Andreas också.

15. Berätta 3 saker som jag och dina läsare antagligen inte visste om dig?
1: Jag älskar att bli kliad på ryggen! Jag tvingar Andreas att klia mig (minst) en gång per dag!
2: Jag dricker inte kaffe. Tror aldrig jag kommer börja. Ser ingen mening med det. Jag håller mig till te!
3: Jag har många födelsemärken över hela min kropp. Bland annat några som bildar karlavagnen på mitt högra lår :)

16. Bara måste ställa denna fråga; läser du Blondinbellas blogg?
Ja det händer.

17. Är märke viktigt för dig, vad gäller kläder?
Nej, det funkar inte så bra när man är student...

18. Hur länge har ditt förhållande du har just nu varat, ELLER; hur länge har du nu varit singel?
Jag och Andreas har varit tillsammans i 2 år, 10 månader exakt idag!

19. Svär du ofta?
Nja, ofta skulle jag väl inte vilja kalla det.

20. Var i Sverige har du din absoluta favoritplats?
Helsingorg! Här finns allt jag behöver just nu! :)

1 kommentar: