tisdag 23 december 2008

Dan före dopparedan

Julafton imorgon! Tyvärr har jag inte mycket julkänslor. Det är grönt på marken och 2 plusgrader. Imorgon ska det vara 2-4 plusgrader och lite regn, eventuellt snöblandat regn. Wow, framsteg! ;) Jag vill ju ha massor med snö på julen! Men men, har man valt att bo här får man ju räkna med gröna jular också.

Tänkte berätta lite om söndagen och gårdagen. I söndags var ju jag och Andreas hos mamma och pappa och åt middag. Vi åt oxfilé med en krämig potatisgratäng. Det var så underbart gott! Sen blev det självklart tårta till efterrätt.
Igår var det ju min riktiga födelsedag. Jag fick massor med grattishälsingar! Tror aldrig jag har fått så många som i år. Via sms, mail, msn, facebook, telefon och "irl". Jag fick även mycket fina presenter. Har sökt lite på internet och hittat bilder på det jag fick:


En mjölkskummare från OBH-Nordica från Susanne.


Åtta tallrikar till servisen jag samlar på från mamma och pappa.
Ytterligare fyra tallrikar från familjen Pettersson/Olsson/Alm (moster Ingela med familj).


Cult Designs glamglöggmuggar från mamma och pappa.


Chanel-mascara från mamma och pappa. Den är superbra, kan verkligen rekommendera den! Den är ju dock rätt dyr. Men man kan ju ha den till fest och finare tillfällen.


Dessert kokbok från Ulla och Gösta.
(Farmors syster och hennes man som bor här i Skåne).


Cult Design ljusstake från Sandra. Dock inte samma manschetter (eller vad det nu heter) som på bilden. Jag fick sex olika så jag kan variera :)


Presentkort på Väla från Liselotte, Andreas mamma.


Tre vackra röda rosor från Andreas. (Inte dem på bilen). Och ett fint kort där han skrivit några supergulliga rader :)
Han är världens finaste min baby!


Av Andreas fick jag även presentkort på chokladprovning för två! Herregud så gott! Och intressant med för den delen! :)


Sen fick jag även ett papper av Andreas där det står att jag ska få The Sims 3 när det släpps i februari! Ja jag vet, "Anna väx upp nån gång! Man kan inte vara 23 år och fortfarande spela The Sims!" Saken är den att jag har inte spelat på nästan tre år nu, men så fick jag veta att det ska släppas en ny version. Jag inne på hemsidan och tittade på trailern och efter att ha sett den och läst om spelet så bara måste jag ha det! :) Jag skiter i hur omoget det är, för det är KUL!!

Jag tror det var alla presenterna. Hoppas jag inte glömt något nu...

Idag har jag varit hos frissan. Ingen stor förändring, toppade bara och fixade det lite snyggare. Sen var vi även på systemet och laddade upp inför juldagen och nyårsafton såklart! :) Jag längtar!

Imorgon ska jag och Sandra på julgympa klockan 10.00. Duktigt va? Det ska bli skitkul. Vi kommer gympa till jullåtar. Tydligen är det en tradition på Friskis & Svettis här i Helsingborg, men det är första gången för mig. Men man vet aldrig, jag kommer kanske nästa år igen.

Nu ska jag julmysa med älskling! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar