tisdag 7 oktober 2008

Jag hittade en rolig lista:


KLÄDER
Skor: Det beror ju helt klart på kläderna. Ibland vanliga vita nike-sneakers, ibland stövlar. Jag har åtta par att välja mellan, med olika höga klackar. Dessutom har jag två par vinterstövlar, och ett par ankelboots. Ja jag gillar skor. Det är kul att ha några att välja mellan! :)
Sneakers: Samma som ovan; mina vita från Nike. Skulle dock vilja ha (minst) ett par sneakers till.
Jeans: Favoriterna just nu är mina nyaste från Gina Tricot. Dom är mörka och raka.
T-shirt: Gillar när det är coola, fina tryck på. Gärna lite färg och glitter/shimmer! :)
Underkläder: Köper nästan allt på H&M. Svarta använder jag mest. Men mina senaste köp, rosa och turkosblå, (som jag har lagt upp bilder på tidigare), tillhör favoriterna just nu
Väska: Just nu använder jag en svart, i ”låtsasskinn”, från Åhléns. Jag börjar dock bli less på den, plus att jag tycker den är lite för stor.
Plånbok: En svart. Man kan kanske beskiva den som en liten kuvertväska. Den har många fack, vilket jag behöver! Förstår inte hur jag lyckas samla på mig så många kort och annat onödigt.
Solglasögon: Jag har tre par som jag använder. Ett par lite sportigare som är (äkta ;) ) Prada från Kulla optik, (där pappa jobbar). Dom andra är köpta på Lindex och Intersport. Båda är ganska stora.
Klocka: En ljusrosa från JetSet. Förra årets födelsedagspresent från min fina pojkvän :)

BADRUM
Tandkräm: Just nu använder vi Colegate sensitive.
Tvål: Nån billig från Rusta som luktar gurka och melon.
Parfym: DKNY, Be Delicious.
Medicin: Ingen just nu. Mot pollen under våren och sommaren.
Vitamin: Äter inga vitaminer, men har planer på att börja. I hopp om att bli piggare.
Huvudvärkstablett: Ipren, Ibumetin, Alvedon, Panodil, Reliv, jag tycker allt funkar lika bra på mig. Oftast köper jag det som är billigast. Fast just nu har jag ett paket Ipren hemma.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Ramlösa eller Loka. Har ingen favoritsmak.
Vin: Jag är fortfarande ganska mycket nybörjare på när det gäller vin. Så ett sött, fruktigt, vitt gillar jag bäst. Rött är gott till kött.
Bröd: Olika. Allt från nyttiga med fullkorn och sånt till vanligt vitt typ Vetekaka från Polarbröd.
Glass: Äter så sällan glass, men choklad är favoritsmaken!

HEMMA
Säng: Sängstommen är från Härliga Hem/EM, resten från IKEA.
Lakan: Just nu ljusgråa. Jag gillar ljusa bäst.
Espressomaskin: Dricker inte kaffe så en espressomaskin känns överflödigt. Vi har en elektrisk juicepress istället! :)
Kylskåp: Ett vitt vanligt tråkigt.

TEKNIK
Tv: En grå widescreen från Finlux som jag fick av mamma och pappa när dom köpte en ny. Planen är dock att vi ska köpa en platt-TV… typ nästa år…
Stereo: Min gamla vanliga som jag har haft i x antal år. Används VÄLDIGT sällan. Lyssna på musik via datorerna.
Mobiltelefon: Svart och tråkig från Samsung. Vill ha en ny!
Mp3: En svart liten sak som sällan används. Skulle vilja ha en Ipod, men frågan är om jag skulle använda den mer. Då satsar jag nog hellre på en walkman-mobil! :)
Dator: En svart laptop från Dell. Har även en stationär som inte används, dessutom har den virus :( Sen har Andreas en stationär också.

FÄRDMEDEL
Bil: Äger ingen bil. (Andreas har en turkosgrön Golf).
Taxibolag: Åker aldrig taxi.
Cykel: En röd damcykel med cykelkorg som jag är mycket förtjust i! Synd bara att kedjan har börjat rassla.

ÖVRIGT
Frisörsalong: Senaste åren har jag gått till Frisyrmakarna, dock olika frisörer. Jag tycker dom har bra priser.
Bank: Swedbank.

Nu var det slut på det roliga och dags för sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar