torsdag 11 september 2008

Jag måste skärpa mig!

Jag kan inte fortsätta så här! Jag kan inte sova bort halva dagen, för att sedan spendera typ två-tre timmar med att äta "frukost" och läsa typ 20 bloggar, kolla min mail, läsa lite nyheter osv. Nu är ju klockan över 15 och jag har inte fått ut ett skit av denna dagen! Katastrof!

Okej, jag kom hem typ 02.30 inatt, så att jag sov länge idag kan väl accepteras. Men grejen är ju den att jag sover alltid för länge! (Förrutom de få dagarna jag måste stiga upp tidigt för att åka till skolan) Jag sover lätt 10-12 timmar och jag får chansen. Det är inte bra. Inte bra alls! Jag måste skärpa mig och se till att jag får saker gjorda! Jag måste ju se till så jag pluggar på dagarna! Jag läser trots allt ett program som är på heltid! Dvs. 40 timmars plugg i veckan! Tro nu inte att jag inte har pluggat något alls sen skolan började, för det har jag! Dock inte tillräckligt mycket för att jag ska känna mig någorlunda nöjd! Nej från och med imorgon är det skärpning! Jag måste stiga upp i tid och sköta mina studier! Punkt slut.


Plugga, plugga, plugga!

Ps. Ingen som har bra studietips? Alltså tips på hur det blir roligare och lättare att plugga? Hur brukar/brukade du göra? Jag blir glad över vilka tips som helst!!

1 kommentar:

  1. Haha jag brukar ha precis samma problem. Men nu stiger jag upp när Albin åker till jobbet, äter frukost, kollar mail och sånt och klockan 9 SKA jag börja plugga. Brukar planera in pauser också (typ ta en promenad, åka och träna, fika). Något som är jättebra är att kvällen före skriva ner vad man ska göra dagen efter, tex läsa så många kapitel/göra den uppgiften osv. Sen kan man bocka av det man gjort och så känns det jätteskönt :) Och hinner man inte allt man tänkt skriver man bara upp det på nästa dag igen - ger inget med dåligt samvete. Kram Maja

    SvaraRadera