onsdag 3 september 2008

Ang förra inlägget

Svar på kommentaren "Du är rätt patetisk själv! Du vågar inte ens skriva vem det handlar om. Vem ska ta åt sig tror du? Personen kanske inte ens läser din blogg. Vem ska förstå?"

Varför är jag patetisk? Detta är MIN blogg! Jag skriver vad fan jag vill! (Så länge jag inte skriver olagliga saker osv. så klart!) På samma sätt som personen ifråga får skriva vad han/hon vill i dennes blogg. Man väljer ju själv vilka bloggar man läser! Jag har inte tvingar någon att läsa just min blogg! Visst finns det vissa saker man kan tycka är väldigt onödiga att folk skriver... men jag kastar inte skit på någon för det! Så länge man står för vad man skriver tycker jag det är okej!
Jag hade egentligen lagt hela denna historien bakom mig, men så fick jag reda på ett och annat, och jag blev rentutsagt förbannad!! Jag kände att jag var tvungen att reagera! Därför skrev jag inlägget! Jag får väl skriva vad jag vill i min egen blogg?? Eller har jag kanske missuppfattat den här bloggrejen??
Nej jag ser ingen anledning med att nämna några namn. Det handlar inte om att jag inte vågar, jag vill bara inte. Jag hade mycket väl kunna göra det, men jag vet att personen i fråga förstår att det handlar om denne utan att jag behöver skriva ut namnet. Dessutom så känns det bara överdrivet att skriva namnet. Jag hade ju som sagt lagt historien bakom mig, och kommer snart göra det igen. Jag ville bara reagera, skriva av mig och få min åsikt sagd.
Egentligen skrev jag inte inlägget som att det skulle vara riktat direkt till denna personen som det handlar om. Det behöver inte vara riktat någonstans. Jag behövde bara skriva av mig helt enkelt. Desstom så vet jag med stor säkerhet att personen i fråga visst läser min blogg! Det hade jag kollat upp innan! Men förmodligen hade jag skrivit inlägget även om jag inte vetat om det.
Ingen behöver förstå vad jag menade med inlägget. Självklart inser jag att inte alla som läst det fattar vad det handlar om, det var ju så klart inte heller det jag var ute efter! Dock vet jag att vissa personer som var med eller bara vet vad det handlar om förstår, och det räcker gott!

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj. Vilken moral du har! Huvvaligen. Snälla du, du är patetisk. Det du VILL är att personen ska ta åt sig, annars hade du inte skrivit dylikt. Och du kommer aldrig släppa vissa grejer, det har du bevisat nu.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Vet du vad? Jag och Jojo vill komma och hälsa på dig! Snart! Det var ju evigheter sen vi sågs och vi (iaf inte jag) har ju aldrig varit nere hos dig. Vad säger du? Passar någon helg här framöver? :-) Kram!

    SvaraRadera