fredag 1 augusti 2008

Dell Vostro 1510

Titta vad jag hämtade idag!

Min alldeles egna laptop! Visst är den fin? En Dell Vostro 1510.
Pappas jobb fick ett erbjudande om att dom kunde få köpa en sån här dator och få den till ett rabatterat pris. Så jag bestämde mig för att slå till! Mycket dator för pengarna sa pappa. Plus att jag behövde inte ens betala hela själv. Mamma och pappa sponsrar mig med några tusen som en tidig födelsedagspresent! Dom (och jag) ville att jag skulle ha en laptop nu tills jag ska börja plugga. Det kan knappast bli bättre!

Jag har något tråkigt att berätta; jag har blivit förkyld igen! Jag hatar det! Det började i Göteborg. Jag fick jätteont i halsen och blev hes. Som tur var har det gått över nu, men istället är jag snorig och hostar. Hoppas jag slipper feber denna gången!


Passande bild va? ;)

Göteborg var trevligt och mysigt. Jättevarmt och fint väder hela tiden. Första dagen, när vi kommit dit, gick vi en sväng på stan, åt mat, och tittade i affärer. Vi köpte dock ingenting. Vi behöver spara våra pengar till viktigare saker. När vi började känna oss nöjda med att fönstershoppa gick vi till hotellet för att checkade in. Vi tog det lugnt en stund och slappade lite innan vi gick tillbaka till stan igen för att äta middag. Efter middagen hade vi inget att göra, så vi bestämde oss för att gå på bio. Vi såg den nya Narnia, prins Caspian. Den var helt okej. Filmen var slut strax innan midnatt, så vi gick till hotellet och somnade ganska snabbt.

Dag två började med en stor, härlig och jättegod frukostbuffé! Vi åt oss väldigt mätta och belåtna och begav oss sedan mot Liseberg. Där var vi hela dagen! Det var lagom mycket folk, inte särskilt långa kötider. Vi spelade ganska mycket spel och vann en hel del mjukisdjur, både stora och små, och även lite godis. Jag tror vi gick "hem" vid 22.00 tiden, trötta i benen och ont i fötterna!

Tredje och sista dagen spenderade vi också på Liseberg. Vid 17.30 kände vi oss nöjda och gick till centralstationen för att invänta vårt tåg som skulle ta oss hem till Helsingborg. Vi var hemma vid 22.30, jag var jättetrött och jätteförkyld, så jag slocknade direkt.

Jag orkar inte lägga upp bilder från Göteborg nu. Jag gör det kanske senare ikväll eller imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar