onsdag 13 november 2013

Vädursbarn

Eftersom vår bebis är beräknad till 10 april kommer det blir en liten vädur, (om jag inte går över tiden mer än tio dagar). Inte för att jag tror särskilt mycket på det här med astrologi, men jag tycker ändå det kan vara kul att läsa om. Jag är själv stenbock och har fått höra att jag är en ganska typisk sådan.

Vädursbarn

Väduren
21 mars – 20 april

De små Vädursbarnen tillhör eldtecknet, och det både hörs och syns väl. Väduren styrs av planeten Mars, som representerar bl. a. energi, vilja och entusiasm, så här går det undan i svängarna. Du kan förvänta dig en hel del kul, och de talar och göra en massa innan de tänker sig för. All energi gör att de sysselsätter sig med något nästan hela tiden, och de älskar att visa att de är fysiskt starka. Tålamod är inte vad de har mest av, och deras korta stubin kan ofta leda till explosiva utbrott. Fördelen är att det snabbt går över. Behoven ska uppfyllas NU!

Råd till föräldrarna: Förklara VARFÖR man inte får saker. Påverka dem till fysisk aktivitet varje dag, annars kan de bli aggressiva och överenergiska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar