måndag 1 mars 2010

Bad day

Blä vilken jobbig dag! Jag sov skitdåligt inatt, vaknade hela tiden och det kändes som jag inte somnade in ordentligt. Som att jag inte kunde slappna av helt. Beror säkert på oron inför tentan och ja... hela denna kursen i allmänhet.

Föreläsningen vi hade på förmiddagen var okej. Dock lite jobbigt då vi hade två studenter från Skottland så mycket av föreläsningen var på engelska. Jag har inte svårt för engelska, men man måste ändå anstränga sig och koncentrera sig lite mer än vanligt.

Efter föreläsningen satte min grupp sig och jobbade med frågor vi ska ha gjort till seminariumet vi ska ha på måndag. Frågorna är hemska och jag känner bara att detta är omöjligt att lära sig utantill. Några frågor hittade vi inte ens svaren på fastän vi hade böckerna framför oss att leta i. Helt galet! Hur ska detta sluta? Jag känner mig gråtfärdig och huvudvärken behöver jag väl inte ens nämna?

Nu är jag hungrig och ska se till att få lite mat i magen. Plugga orkar jag inte med ikväll, jag borde men jag kan helt enkelt inte mer idag. Jag ska ta en lugn (och tidig) kväll och läsa ut När jag hör din röst. Har bara två kapitel kvar nu tror jag. Jag längtar massvis till den 20:e då den släpps på dvd!

Nej nu måste jag ha mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar