måndag 19 maj 2008

Ännu en helg har passerat

Oj oj vilken helg! Har haft fullt upp hela tiden känns det som. Jag skulle nog behöva vara ledig i minst en dag till och bara vila upp mig.

I torsdags hade vi vårfest med jobbet. Vi var och bowlade. Jag vann! :) (i mitt lag). Jag fick typ 4-5 strikar, så det gick rätt bra för min del! Sedan åt vi filéfrossa på Teaterkatten. Supergott! Efter maten var vi några som gick vidare till Hampan eller ska jag säga Fyllerondellen eller kanske Hamnkrogen? Ja kärt barn har många namn! :) Jag hade en mycket trevlig kväll tillsammans med mina kollegor! Blev dock lite för mycket alkohol och lite för sent med tanke på att jag skulle upp klockan 6 på fredagen och börja jobba klockan 7! Usch vilken fredag det var! Jag var så sjukt trött och seg. Jag slocknade i två timmar när jag kom hem...
Fredagkvällen blev med andra ord väldigt lugn. Vi lagade god mat och slappade i soffan.

I lördags var vi och köpte färg till sovrummet. Hoppas det blir bra med den färgen vi valde. Det har varit så svårt! Men man kan ju faktiskt måla om om man inte alls tycker om resultatet.

På lördagskvällen festade jag med Sandra och hennes kompis Catty. Vi förfestade hos Sandra och gick sedan ner till stan. Det blev en trevlig kväll, vi var hemma vid 5.30.
Tyvärr var inte mitt klädval det bästa. Jag hade klänning och pumps. Jag frös jag väldigt mycket (jag hade en kofta också, men den hjälpte inte mycket) och jag fick väldigt ont i fötterna! Jag visste i och för sig att detta skulle hända, men jag struntade i det, blockerade den tanken. Jag ville så gärna ha dom kläderna och jag ville så gärna kunna gå i fina skor en hel kväll. Vill man vara fin får man lida pin heter det väl? Jag kände min i alla fall fin, men var det värt smärtan? Såhär efteråt måste jag tyvärr erkänna att svaret är nej. Hoppas man lär sig av sina misstag.

Igår följde jag och Andreas med till hans morfars födelsedagsfirande. Det åt grillat! Mums! Tyvärr var det väldigt kallt och vi var väldigt trötta båda två.
På kvällen bestämde vi oss för att gick vi på bio. Det blev "21". Den var bra. Klart sevärd!

Idag är det måndag, jag hatar måndagar. Dom är så tråkiga och sega! Särskilt när det är en måndag som tillhör de veckorna jag jobbat helgen. Blä för måndagar och en ny, lång och tråkig arbetsvecka! Det enda som är bra med denna måndagen är att jag fick sovmorgon. Det var skönt! Jag ska alltså jobbar kväll idag, och jag hoppas innerligt att det blir en lugn kväll!

Ps. Jag lägger upp lite bilder från helgen antingen ikväll eller imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar