tisdag 18 mars 2008

Flytten har börjat

Äntligen har jag tid och ork att uppdatera!
Som sagt så är vi mitt uppe i flytten just nu. Tyvärr kommer vi nog inte kunna börja bo där på riktigt förrän nästa vecka. Alla (utom jag) jobbar nu, och till helgen är det ju påsk och mamma och pappa ska ha gäster så då kan inte dom hjälpa till. Jag och Andreas ska göra så mycket vi kan och hinner så får vi hyra ett släp och flytta de stora möblerna nästa vecka.
Hittills har vi hunnit tapetsera vardagsrummet, så det är i alla fall klart nu. Det var typ orangegula tapeter innan, nu är dom mer beigegråa. Mycket bättre enligt min (och Andreas) smak! Och framförallt passar det bättre till våra möbler!
Igår var jag och Andreas och letade efter tapeter till somrummet. Det är svårt! Vi ska ha en fondvägg, och det är inte lätt att bestämma sig för hur den ska se ut. Det finns ju så många snygga! Vill vi ha mycket mönster eller vill vi bara ha typ lite streck och inte så mycket "krussiduller"? Vill vi ha mycket färger eller bara en eller två? Ja vi vet helt enkelt inte riktigt vad vi vill. Det finns dock en risk med att om man har för mycket mönster så blir det... ja för mycket helt enkelt! Vi vill att det ska vara stilrent och snyggt, men ändå mer vågat än bara gråbeiget som vardagsrummet är.

Vi var även och kollade på sängar och nu har vi hittat en på EM/Härliga hem som vi har bestämt oss för. Bilder kommer senare... ;)
Vilket väder vi har förresten! I söndags var det underbart! Fint väder, solen värmde och det blåste inte så mycket. Jag och mamma hann ta två promenader i Helsingborg och utforska mina nya hemområden medans pappa och Andreas tapetserade. Igår var det tydligen tvärtemotdagen! Det var snöstorm och det bara vräkte ner snö och blåste kallt som sat*n hela dagen och kvällen! När jag slog upp ögonen idag fick jag en betydligt bättre överraskining, det mesta av snön har töat bort och solen skiner och det är vår på gång! Så härligt! :) Helkonstigt väder kan man ju lugnt påstå! Vår ena dagen, vinter andra dagen och vår igen tredje dagen. Hoppas våren håller i sig nu när det snart är påsk och allt!

Nu ska jag göra en smoothie. Blev så sugen när jag läste Fridas senaste blogginägg :)


Lite bilder från helgen:




Lördag: Andreas (och jag) slipar väggarna.
Kameran blev alldeles dammig, därav prickarna.



Snygg färg va? Not!


Som sagt, det blev dammigt!




Söndag: Tapetserandet är igång!




Visst är färgen bättre?
Mamma berättar nått roligt... :)




Närbild på de nya tapeterna.
Det var inte lätt få det bra på bild, men det är i alla fall lite mönster.

1 kommentar:

  1. Så kul att få se lite bilder men jag vill ha mer mer mer! =).VIsst är det 2a ni köpt?? Guud så smal din mamma blivit förresten, nästan inget kvar av henne nu juh...Vad händer annars där ner i söder då? här är det snöigt och trist. PLaner för påsken? Kram

    SvaraRadera