tisdag 26 augusti 2014

Kampen mot mammakilona

Jag fick en förfrågan om jag kan börja blogga om min viktnedgång. Jag hade bara tänkt göra det lite då och då. Typ nämna hur det går. Så jag kan väl köra en uppdatering nu.

Jag gick ju med i ViktVäktarna i slutet av maj och gick ned ca 3 kilo under juni. Sedan kom jag in i ett slags semestermode (som på engelska, inte som i kläder). Jag nästan slutade räkna points och rörde inte särskilt mycket på mig. Jag fortsatte dock ändå att väga mig en gång i veckan för att ha koll. Men under juli och halva augusti stod vågen i princip still. Nu skärpte jag till mig igen när Andreas började jobba för 2 veckor sedan och har sedan dess kört stenhårt med att räkna points och träna/röra mer på mig. Det har gått bra! Jag har gått ner nästan 2 kilo på dessa två veckorna och jag är nöjd. Jag fortsätter kämpa vidare med att inte falla tillbaka i mina gamla mönster och vanor vilket är så himla lätt. Men jag har bestämt mig! Jag vill äta bra och nyttigt på vardagen och sedan något extra gott till helgen. Vilket funkar så bra med just ViktVäktarna. Jag måste säga att ViktVäktarna är den enklaste av de "dieter" jag provat när det kommer till att gå ner i vikt. Jag får ju äta precis vad jag vill, så länge jag håller mig inom det dagliga pointsantalet jag har + veckobonusen. Jag känner att jag kan leva ett vanligt liv och behöver inte "offra" något. Jag kan ju till och med äta pizza någon gång om jag vill det, så länge jag har kvar points till det såklart. Vet jag t.ex. att jag ska bort och det kommer bjudas på lite extra godsaker så är det bara att jag planerar så jag har extra mycket points kvar och rör på mig lite extra så är det inga problem.

Igår startade mammaträningen som jag och Sandra kommer gå på nu varje måndag och torsdag i åtta veckor. Det är främst styrketräning med fokus på bäckenbotten, mage, hållning genom bålträning och viktnedgång! Det kändes mycket bra och skönt att även vara igång med regelbunden träning igen!

På måndag börjar jag dessutom med ViktVäktarnas matkasse! Det ska bli roligt att prova och det underlättar förhoppningsvis vardagsmaten ännu mer. Den funkar alltså som de andra matkassarna. Man får en kassa med matvaror och färdiga recept, där dessutom pointsantalet redan är uträknat. Hur smidigt!? Jag får återkomma längre fram om vad jag tycker om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar