torsdag 3 juli 2014

Träningspremiär

Jag vet inte hur jag ska göra med bloggen. Jag har nästan tappat blogglusten. Men jag vill egentligen inte sluta. Det är ju så kul att ha och kunna gå tillbaka och läsa och minnas. Särskilt nu med Ellen! Men tyvärr har jag inte haft något bloggsug sedan Ellen föddes. Det är så mycket enklare att bara lägga upp en bild på Instagram t.ex. Där är jag i alla fall lite flitigare. Jag kommer inte lägga ner bloggandet helt, men det kommer nog fortsätta bara vara ett eller två inlägg i veckan. I alla fall nu under sommaren. Så får vi se hur det blir sen. Jag tänkte även fixa ihop en ny header när jag får tid och lust. Kanske det för med sig lite mer bloggenergi?

20140627_151313 20140622_125641 20140701_210205
                      Skön sovstil

I måndags var jag och Ellen över till Helsingör med mamma. Vi åt lunch på en uteservering och gick omkring i butikerna. Det är ganska mycket rea överallt och jag hittade två tunikor för 100 dkr styck. Fynd!

I tisdags var vädret lagom varmt och solen sken så jag och Ellen åkte hem till Sandra och Emilia. Vi tog en härlig promenad till Pålsjö skog, åt goda våfflor på Pålsjöpaviljongen och gick sedan en runda i skogen. Vi avslutade med en kopp kaffe och lite lek med barnen hemma hos Sandra.

20140701_153228 20140701_153235 20140701_133028
                           En zebra?

 20140701_164942 20140701_164943

Igår hade jag och Ellen bara en slappardag tills pappsen kom hem. Då körde vi till Ikea. Där köpte vi bland annat en fot till parasollet vi köpte i helgen. Äntligen har vi ett parasoll till balkongen! Så nu får sommaren (solen) komma på riktigt tycker jag!

Ikväll var det träningspremiär för mig! Det är 10 veckor sedan Ellen kom och nu har mitt kort på Aktiverum blivit aktiverat igen. Jag hade fryst det under nästan hela graviditeten och fram till 1 juli. Det blev ett pass Indoor Walking och det kändes riktigt skönt att få ge järnet! Det var bra musik och då blir det ju extra roligt! Nu ska jag bara se till att hålla igång detta och fortsätta träna två-tre pass i veckan. Ett par promenader bara räcker inte!

Ellen bara växer och utvecklas för varje vecka som går. Igår blev hon 10 veckor gammal och är riktigt stadig i nacken. Hon har sedan ungefär två veckor tillbaka börjat sträcka sig efter leksakerna när hon ligger i sitt babygym. Hon kan inte gripa tag i dem, men hon puttar till dem och tycker det är kul. Babysittern har hon börjat acceptera mer och mer och kan nu sitta i den längre strunder. I helgen satt hon i den och tittade på fotboll tillsammans med pappa. Detta var poppis! Hon sprattlade en del och gjorde härliga glädjeljud.

När hon blev två månader började hon sova (nästan alltid) hela nätterna. Somnar vid 21-22 och vaknar mellan 06-08. Det händer ibland att hon vaknar vid 03-04, får lite mat och somnar om snabbt igen. Jag är så tacksam över att allt flyter på så bra och att jag får sova! Hade inte räknat med att hon redan vid två månaders ålder skulle sova såhär mycket på nätterna! Hon brås kanske på sin mamma och föredrar att sova istället för att vakna och äta.

20140702_110142 20140702_110143

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar