tisdag 25 februari 2014

Barnmorskebesök - vecka 34

Idag var vi hos barnmorskan igen på en vanlig kontroll. Allt såg bra ut och magen hade vuxit en del så SF-måttet ligger nu strax ovanför mittlinjen på kurvan. Hjärtljuden lät bra och låg på 140 slag/min. Bebis ligger fortfarande med huvudet nedåt men är ännu inte fixerat. Det känns dock som det bara är en tidsfråga. Jag tycker jag känner ett ökat tryck nedåt och det ömmar ofta “där nere”. Precis som att det är ett litet bebishuvud som borrar sig djupare ner :)

På torsdag skulle vi egentligen till en fotograf och fota fina bilder på oss och magen. Tyvärr har hennes familj drabbats av magsjuka (hon har studion hemma) så vi skjuter på det till nästa vecka istället. Då är jag i vecka 35 och klart det är roligare att ha foton så nära förlossningen som möjligt för att kunna se/minnas hur stor magen var. Så inte mig emot! Bara inte bebis bestämmer sig för att komma ut innan dess, men det tvivlar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar