onsdag 11 december 2013

Barnmorskebesök - vecka 23

Igår var vi på första barnmorskebesöket sedan september (bortsätt från ultraljudet i november, men det var ju på lassarettet).

Vi fick moderskapsintyget som ska skickas in till försäkringskassan. Hon gick igenom svaren från blodproverna jag lämnade sist och allt såg bra ut, jag behöver inte äta järntabletter. Sedan tog hon mitt blodtryck, ett urinprov och vi fick lyssna på bebisens hjärtljud. Det var första gången vi lyssnade med något annat än med vår egen angelsound (som vi provat två gånger). 150 slag per minut och allting lät jättebra. Även om jag inte har varit orolig så är det ändå en lättnad att få bekräftat att allt tyder på att bebisen bara mår bra. Jag kände även för första gången en mer buffliknande rörelse när barnmorskan tryckte och kände på magen. Det var till och med så hon frågade mig "kände du det där?" :)

Nästa besök bokades in i mitten på januari. Då är det dags för glukosbelastning och att börja mäta magen! Jag längtar redan ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar