måndag 30 december 2013

Året 2013

2013 har varit en bra år. Betydligt bättre än 2012, men inte lika bra som 2014 kommer bli!

Det har hunnit hända en hel del och det har känts skönt med förändring. Här är några av årets höjdpunkter:
  • I januari började jag på Lernia Bemanning och jag var så glad över denna möjligheten! Jag kom in mitt i en omorganisering av hela Lernia så jag fick inleda med praktik. Efter fyra månader kunde jag få en tidsbegränsad anställning. Tyvärr fanns det inte möjlighet att få förlängt så jag slutar den 31 december.
  • I februari hände inte så mycket. Dagarna på Lernia rullade på, jag trivdes och kände att jag hamnat rätt! Melodifestivalen drog igång och det blev en hel del myskvällar med god mat och dryck.
  • I mars firade jag och Andreas 7 år tillsammans och bestämde att till sommaren vill vi inte vänta längre, då ska vi "börja försöka"...
  • I april sålde vi vår lägenhet och skrev kontrakt för hyresrätten vi nu bor i. Det var med blandade känslor vi lämnade Rektorsgatan, men vi trivs över förväntan i nya lägenheten. Längtan efter större växer dock för varje dag som går.
  • I maj bytte jag och pappa kamera med varandra. Han fick min Canon EOS 1000D och jag fick hans 550D. Jag har dock varit lite dålig på att använda den och att öva på att fota manuellt. Jag vill bli duktigare på att fota mer i vardagen och inte bara vid speciella tillfällen. Men jag är säker på att det kommer bli ändring på detta när bebis kommer! Jag måste även köpa ett nytt minneskort så jag kan utnyttja att den även går att filma med.
  • I juni började vi inflytten till nuvarande lägenheten. Vi målade och köpte lite nya möbler samt sålde och slängde en del gamla.
  • I juli kom den glädjande nyheten att min lillasyster och hennes sambo hade förlovat sig!
  • I augusti hade jag en efterlängtad semestervecka och jag och Andreas åkte till Smögen för ett par supermysiga dagar tillsammans, bara han och jag. När vi kom hem fick vi plusset på graviditetsstickan! ♥
  • Hela sommaren var toppen med underbart väder och många mysiga dagar och kvällar tillsammans med våra fantastiska vänner! Midsommar, grillkvällar, festivalen, 30-års firande och kräftskiva.
  • I september var vi på första besöket hos barnmorskan och fick då se vårt lilla pyre för första gången på ett tidigt ultraljud i vecka 8. Vi berättade för våra närmsta att vi väntar barn och det blev både glädjetjut och glädjetårar.
  • I oktober gick vi ut med graviditeten offentligt och blev överrösta med gratulationer från alla möjliga håll och kanter. Tänk att det finns så många fantastiska människor i våra liv som gläds så åt detta tillsammans med oss! Vi började fota veckobilder på magen, köpte första kläderna och gav oss ut i barnvagnsdjungeln. Andreas fyllde 29 år och det firades med en regnbågstårta som jag bakade. Jag hann även med att fotografera Sandra och hennes fin mage (som nu bara är ett minne blott).
  • I november var det äntligen dags för rutinultraljudet! Vi fick se en frisk bebis som både vinkade och log mot oss. Efter att ha fått veta att allt såg bra ut kände jag att jag kunde slappna av mer och njuta av graviditeten. Vi firade genom att åka till Ullared och köpte en massa bebisprylar. Det kändes så fantastiskt att få göra det och att det äntligen var (är) vår tur! Efter att ha gått lite mer än halva tiden kände jag de allra första fosterrörelserna - kittlande fladder! Sista lördagen i november hade vi en mysig babyshower för Sandra och bebisen i henne mage.
  • I december inledde vi julfirande tillsammans med våra vänner genom att julbaka och även planera lite inför nyårsafton och vår kommande resa till Sälen i februari. Jag vaccinerade mig mot säsongsinfluensan och blev kort därefter megaförkyld i nästan tre veckor. Stormen Sven kom på besök och vi fick lite snö som sedan regnade bort dagen efter. Vi var på barnmorskebesök där vi fick lyssna på bebisens hjärta för första gången och fick återigen bekräftat att allt verkar vara bra med honom/henne. Fosterrörelserna blev starkare och starkare, så den 20:e kände Andreas de första små buffarna utanpå magen. Min 28-årsdag firades med födelsedagsfika hemma hos oss och supergod mat på kvällen som min älsklingskock lagade till oss. Julafton firades hemma hos moster i Perstorp. En supermysig jul med allt som hör till! Året avslutades med ännu en höjdpunkt: den 29:e blev våra fina vänner föräldrar till en liten Emilia, som inte alls ville stanna inne till 2:a januari 2014, men är självklart lika välkommen för det!
Nu är det endast en dag kvar på 2013. Sedan är året då vi ska bli föräldrar här! 
Vi kommer fira in det nya året i Gantofta tillsammans med vänner. Det blir en mysig nyårsafton med god mat, trevligt sällskap och vackra fyrverkerier vid tolvslaget.

I januari skrev jag ett inlägg med denna texten, vilket nu känns som ett bra sätt att sammanfatta 2013 på;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar