tisdag 8 januari 2013

Praktik på Lernia

Idag var jag tillbaka på det företaget jag pratat om tidigare som jag gjorde en spontanansökan till i höstas och träffade platschefen och även de andra som arbetar där. Nu när jag vet lite mer kan jag berätta att företaget är Lernia bemanning. Eftersom chefen fick ett gott intryck av mig som en passande kandidat till en tjänst, men att dom har anställningsstopp, ska jag få börja med att praktisera från och med måndag. Sedan är ju såklart tanken och förhoppningen att om jag trivas och att dom trivs med mig så det blir aktuellt med en anställning när möjligheten finns.

Tjänsten som jag är tänkt till är som researcher, (alltså internt på kontoret), och innebär i princip att hjälpa och avlasta rekryterarna med deras arbete. Hjälpa till att skaffa kandidater till uthyrning och/eller rekrytering, göra urval, ta referenser, intervjua, och en hel del administrativt. Allt detta kommer jag ju få börja göra redan nu under praktiken så jag kommer få en ordentlig inblick i alla områden inom bemanningsverksamheten.

Detta känns mycket bra! Jag är laddat men även nervös eftersom detta är något helt nytt. Jag har länge velat prova arbeta inom rekryterings- och bemanningsbranchen så detta ser jag som ett bra sätt att få in en fot och tycker det ska bli riktigt roligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar