onsdag 24 oktober 2012

Två månader kvar till julafton

Bara två månader kvar nu alltså. Och på söndag ställer vi om klockan till vintertid. Jag tycker hela detta året har gått väldigt fort. Känns skönt. Jag längtar till framtiden....

Igår var jag hos min jobbcoach. Jag fick förresten inte jobbet jag var på intervju om. Känns trist att det ska vara så j*vla svårt att få ett jobb. Hon som intervjuade mig sa att hon bara hade positiv feedback att ge mig och att hon hade uppfattat mig som en bra kandidat och en bra tjej osv. men att den som fick jobbet hade helt enkelt mer erfarenhet än mig. Åh jag blir både ledsen och arg! Hur ska jag kunna få erfarenhet om jag aldrig får chansen? Jag har ju faktiskt lite erfarenhet och har inte gått arbetslös ända sen jag tog examen. Jaja, bara att fortsätta söka. Jag ska börja söka på lite nya sätt nu också och inte bara svara på annonser...

Efter jag hade varit hos jobbcoachen ringde Marielle och undrade om jag hade kust att följa med på en promenad med henne och Liv. Det är helt otroligt hur mycket Liv utvecklas hela tiden. Bara mellan gångerna jag ser henne tycker jag att det händer mycket. Hon är verkligen "sugen på livet" och vill vara med och upptäcka hela tiden. Att sitta i vagnen och bara titta blir långtråkigt efter ett tag. Nej hon vill upp och stå och gå (med hjälp), men nu dröjer det inte länge innan hon går själv. Jag fick även höra henne säga "titta" som hon har börjar säga ganska nyligen. Duktig liten pyssling 

Efter promenaden kom mamma och pappa förbi och lämnade Lady. Så nu har vi henne till onsdag nästa vecka när dom kommer hem igen.

Nu ska jag byta om till träningskläder och snart köra och hämta upp Sandra. Ikväll ska vi på Step 2. Vi brukar gå på Step 1 i vanliga fall så jag hoppas vi hänger med! :)

1 kommentar:

  1. Ohhh vad störigt med jobbet..håller helt med..fattar inte hur dom tänker ibland?!Vi kanske kan boka in en träff nästa vecka..kan höra med Sandra oxå!Massa kramar

    SvaraRadera