söndag 20 maj 2012

Fas 2 - Cruisefasen

Nu har jag ätit endast protein i en vecka. Det har gått bra men har känts lite enformigt emellanåt. Imorgon ska jag väga mig och jag hoppas innerligt att det har gett resultat!

Imorgon påbörjar jag nästa fas, cruisefasen. Denna pågår tills jag nått min målvikt. I cruisefasen lägger man till grönsaker i dieten, men fokus är fortfarande på proteiner. Dock gäller detta bara varannan dag. Alltså protein + grönsaker varannan dag och bara protein (som i attackfasen) varannan dag. Nu är det ju inte så enkelt att alla grönsaker är tillåtna men det är tillräckligt många för att kunna variera måltiderna. Rekommendationen är att inte äta samma grönsak mer än en gång per dag. Viktigt är även att fortsätta dricka mycket vatten och öka promenaderna till 30 minuter per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar