onsdag 9 maj 2012

Dukandieten

Jag har bestämt mig för att sluta äta måltidsersättning! Jag är egentligen emot måltidsersättning men ibland är det svårt att motstå då det fungerar som en "quickfix". Men jag vill kunna äta riktig mat och ändå gå ner i vikt. Jag MÅSTE lära mig det!

Därför ska jag prova Dukandieten (eller LCHP - Low Carb High Protein). Det är en diet som jag tror på eftersom jag inte behöver utesluta kolhydrater under resen av mitt liv. Jag kommer kunna äta en god pasta en eller två gånger i veckan om jag vill det, och jag kommer kunna unna mig en efterrätt eller något annat gått om jag vill det. Därför kommer Dukan passa mig bra!

Jag börjar nästa vecka och jag kommer såklart snart berätta mer om vad dieten innebär.

Mamma har köpt boken och jag har redan tittat lite i den. Men jag har hittat en massa bra info och även recept på internet så jag känner mig väl förberedd.

1 kommentar:

  1. Tummen upp!
    Jag tror på dig! Ska bli roligt att följa dig genom den :)DU-KAN :D

    SvaraRadera